torsdag 3 februari 2011

Scarpe veloce!

Jaha, då har man intagit favorit-bloggställningen (liggande) och nu ska ni får lite updates! 

Jag har äntligen fått tummen ur "ni vet var" och köpt mig ett par springskor eftersom man "råkade" glömma dom! Ni kan ju tänka er själva i ett land där maten är fantastiskt god och där det billigaste du kan köpa är öl & vin... Då kan det med andra ord lätt bli ett och annat trivselkilo, och det funkar ju inte om jag ska kunna traska runt stolt på beachen i sommar i mina speedos! Så i tisdags steppade jag in på "Azzura sport" och frågade efter butikens snabbaste skor och fick ett par svarta nike i hand, inget snack om saken dom såg snabba ut!

Så idag fick jag äntligen knyta på mig dom "snabba svarta", och vilken dag att springa på, solsken och cirka 15 grader = short & tshirt! Jag och den outtröttlige marathon-mannen Andreas Helmersson styrde våra löpsteg mot circo massimo och tillbaks! Hemvägen kan vara den jobbigaste biten jag sprungit i hela mitt liv, men jag kämpade igenom det för bajens skull, att konditionen kan försvinna så snabbt? Det är som Helmer sa, kondition är verkligen en färskvara!

Ja, ni ser ju själva hur snabba dom är!

Roma - Brescia

Efter vi (jag) återhämtat mig från löpturen tog vi oss ut till olimpico för att se Roma - Brescia! Idag skulle jag sitta själv för första gången då Malin hade lektion och Helmer går ju in gratis på matcherna om han sitter på långsidan då han sätter upp en banderoll åt "Roma Club Svezia". Då långsidan är dyrare så har jag bara setat i kurvan för att tjäna in lite pengar så man kan se mer matcher. Men när vi skulle hämta våra biljetter på det vanliga stället så fick vi en liten överraskning, jag hade fått en biljett på långsidan med Helmer 35€ billigare bara för att dom skulle ta kort på oss för tidningen "Il Romanista". Vi ska köpa tidningen imorgon och kolla om vi fastnade på bilden! När vi fick biljetterna var dom tvugna att skriva dit våra namn och då kommer man till det gamla vanliga problemet när man pratar med utlänningar... hur ska man be dom stava till "Vestgärds"? Ni kan ju gissa stavningen nu, och den som gissar rätt bjuder jag på en gratis weekend på min bäddsoffa här i Rom! Svaret kommer på bild en bit ner, inge fusk nu!

Matchen i sig var väl ingen höjdare, första halvlek var rent ut sagt bedrövlig! Andra halvlek bjöd dock på lite mer fart och då trillade även två bollar in i nät. Matchen slutade 1-1 efter mål av Borriello & Eder. Skönt nog var det inte lika kallt idag och man längtar tills man inte behöver ha med sig jackan på matcherna! Helmer tog många riktigt schyssta bilder och jag lägger in några längst ner i inlägget!


"Robin Westgatch" kärt barn har många namn?


Lite annat jag hunnit med...

- Jag jobbar vidare med karman, jag tänkte eftersom det gått så bra på travet tänkte jag ge pengar till en uteliggare! Man stöter ju på ex antal varje dag och jag hoppas jag drar in en fet vinst på travet så jag kan dela ut till alla!

- Jag har bevisat min klumpighet för Malin, skulle sparka igen kylskåpsdörren men råkade få med en stekpanna bolognese i sparken...kaoz!

Nått jag SKA hinna med...

- Jag måste verkligen klippa mig, ser snart ut som Magnus Uggla utan lockar!

Först på plats, första parkett!

Hallå grabbar, kolla hit då!

In med magen, rak i ryggen! Sååådär ja!

Vadå mål? Han som knyter skorna har ju stoppat spelet!

Hallå mamma! Här är jag, hallååå


Grabbar, vill ni se hur högt ja kan hoppa? Kolla då, kolla!

Mexes, det där såg väl lite väl gay ut?
C'è solo un Capitano

2 kommentarer:

  1. Du är verkligen en sann blogg-begåvning,det trodde kanske inte så många..Gött att läsa och jag hade ju hoppats på att vinna en gratis helg (kunde dock inte låta bli att fuska,darn!) Gunnarsdotter kan åxå krångla :) På hardrock N.Y blev det så här:
    - Do you have a name?
    - Eh,yes,Gunnarsdotter
    tystnad......)
    - Can u give me another name?
    - Jonas!
    - Ok! Unas (vilket betyder naglar på spanska *S*)
    Må så gott,hoppas vi kan Skajjpa snart!!
    Kram Moster

    SvaraRadera
  2. Hi!
    It is a pleasue reading your blog. Hope you enjoy Roma.

    Ciao
    Vincenzo

    SvaraRadera