tisdag 22 februari 2011

Malamadre

Idag var det dags att betala våran hyra, så det var bara att knata till närmaste bankomat efter som våran hyresvärd bestämmt vill ha allt i kontanter! Vi gick till den gamla vanliga automaten som bara ligger runt hörnet. Inte så roligt kanske ni tänker, men efter den vägen sitter den "tiggare" jag gav lite pengar förut. Så när jag var färdig med mitt uttag så såg jag att det fanns lite växel över. Så jag bestämde mig för att ge det till "tiggaren". Det var ganska mycket småmynt så han sken upp som en sol när jag fyllde hans lilla skål. Jag och Helmer pratade lite på vägen hem om hur många timmars tiggande jag sparade honom där och vad han skulle hitta på för kul för pengarna?

Cirka 1 timme senare skulle svaret på våran fråga komma.

När vi kom hem så bestämde vi oss nämligen för att gå och handla. Vi gick till våran supermarket vi brukar gå till. Och av en ren slump träffar vi på samma "tiggare" där, och det var inte i fiskdisken vi hittade på honom, utan tyvärr så stötte vi på honom i vinhyllan där han stod och räknade pengar!

Jaja, vi får hoppas att vinet värmde honom för kvällen och att han hade roligt!

Annars har det bara varit lugnt idag, jag och Helmer har spelat lite poker. Sen har jag hunnit med att se en film. Cell 211 heter den och utan att förstöra allt för mycket så kan jag säga det är en spansk fängelsefilm! Jag är ju lite torsk på just fängelsefilmer så självklart tyckte jag att den var riktigt bra.


Arrivederci!

1 kommentar:

  1. Hej på dig..tack för att du skriver och låter mig/oss vara med dig på din resa..blir lika glad varje gång jag ser att det finns ett nytt blogg inlägg :-)du har ett gott <3 som delar med dig av dina pengar..jag är en stolt mamma och jag tror nog att vinet värmde..en massa varma kramar till dej!!

    SvaraRadera