måndag 7 februari 2011

Lets put a smile on that face!

Det går ju inte en enda dag utan att man får en bra historia att berätta! Idag blir det en busshistoria, en kategori som verkar vara ganska populär för tillfället! För varje gång jag åker buss hamnar jag i närheten av nån konstig rackare, folk som sjunger, pratar med sig själva, tjoar & tjimmar... ja "you name it"! Så nu kan ni gå och poppa popcorn, hämta en filt, och sätt er riktigt skönt, för nu kommer ännu en av alla mina upplevelser!

Idag när jag steg på bussen så börjades det på en gång, direkt när jag ställer mig till rätta i den trånga mittgången känner jag en spark på smalbenet! Jag kollar snabbt för att se vem gärningsmannen är och får se en riktigt arg gammal tant! "Jaja" tänker jag och flyttar mig så gott det går för att visa lite respekt för dom äldre. Då jag står åt hennes håll kan jag inte låta bli att kolla in henne medans bussen rullar mellan stationerna, och om jag ska försöka beskriva henne så ni får en bättre bild skulle jag säga att det ser inte ut som hon ätit nått annat i hela sitt liv än citroner, hon såg riktigt sur ut! Efter ett tag är det en ung tjej som ska kliva av, och bussen var väligt befolkad ska tilläggas! Så utan att tänka på något speciellt gör jag plats åt henne såklart, gentleman som man är! Men självklart så flyttar jag åt "fel" håll och råkar "nudda" tanten, och när jag säger nudda så är det i underkant! Kanske kom jag innanför hennes bubbla, hennes personliga "space"? Hur som helst fick jag ett rapp med käppen och på köpet en redig förbannelse över mig, för hon svor då ramsor ända tills jag gick av några stationer senare!



Annars idag (Förutom att ställt till besvär för gamla damer) så har vi faktiskt gjort lite nytta. Vi har varit ute och vidgat våra vyer! Efter en skön sovmorgon och den spännande bussresan tog vi oss ut i det kanonfina vädret som det bjöds på idag, det måste väl varit en 18-19 grader! Vi hoppade av bussen vid Circo Massimo där vi brukar springa, idag skippade vi dock våra snabba skor och tog med kamerorna istället så vi kunde fota lite. Efter våra klassiska turistfoton vandrade vi upp till Aventin-höjden där vi kikade in i Malteserriddarnas berömda nyckelhål, och nej, vi tjuvkikade inte på någon! Utan tittar man in i nyckelhålet ser man en fantastik utsikt över Peterskyrkans kupol! 

Sedan till kvällen hade ju även Roma match. Vi tog oss till en irländsk sportbar inne i stan och kollade. Men tyvärr var det ingen riktig känsla då Roma matchen kom lite i andrahand eftersom det var flest amerikaner där. Och som alla andra amerikaner i världen laddade dom till den amerikanska fotbollen och Super Bowl! Hur som helst var det gott med en kall öl efter dagens utflykt, perfekt sätt att avsluta dagen, förutom den lilla detaljen att Roma förlorade...


Tittut!    (bild från google)
En glad Malin framför Forum Romanum
Circo Massimo
Turturduvorna!
Vi hittade på "busstanten's" favoritföda!
Men Malin... vad har vi sagt om att tjuvtitta på folk?
"Men ja, har du aldrig sett en katt förrut?"
"Happ, här sitter jag och funderar med lite fågelskit på skallen"



1 kommentar: