måndag 28 februari 2011

Redan helg igen, och lika snabbt var den över!

På Lördagen var jag ensam hemma igen, Malin & Helmer hade hoppat på tåget till Venedig för dagen! Men det gör inte så mycket, på lördagar är man ändå så inne i travet & fotbollen!

Jag ställde klockan och gick upp i god tid för att hinna ner till affären för att fylla på öl & chipsförrådet. När det är tipslördag måste man ju få unna sig lite, det är väl därför man tränar på vardagarna?

Men på hemvägen vart jag förföljd av både tiggare och jehovas, kanske börjar ryktet gå om den generösa svensken? Det började med att jehovas vittnen var på mig och gav mig massa propaganda, men det värsta skulle komma lite senare. Jag råkade nämligen få en tiggare hack i häl, och den här människan var väldigt påträngande och jobbig. Dessutom kunde han Engelska, sa han i alla fall, jag förstod inte mycket av det han sa. Hur som helst så följde han mig ända till porten och tjatade och tjatade, och hur mycket jag än sa att jag bara hade ett kreditkort på mig så skulle han ha kontanter. Till slut så erbjöd han sig att vänta nere vid porten om jag gick upp och hämtade pengar, men jag sa än en gång att det inte fanns några kontanter där heller. Men tillslut vart det enda utvägen att säga åt han att vänta där, medan jag gick upp och satte mig i soffan och tog en öl för att glömma bort att det stod en tokig bulgar nere i porten.

Annars var lördagen lugn. Jag satt kvar hemma och drack lite öl & vin, kollade på fotboll & trav och passade på att skypa med lite nära och kära, ni är saknade!

På söndagen så var det dags för match på Olimpico igen. Denna gång var det Parma som skulle gästa huvudstaden. Jag var laddad och det skulle bli extra kul att kolla in Hernan Crespo som spelar i Parma, en gammal legend som hängt med ett tag. En annan gammal legend är Roma's gullegris Totti som dagen till ära skulle spela sin 600:e match för Roma! Sällsynt nog så finns det faktiskt lite spelare kvar med hjärta i den moderna fotbollen.

Hur som helst hade jag och Malin bokat biljetter till Curva Nord för att testa på att sitta där en match. Men ännu en gång vart det något fel med bokningen, så vi fick biljetter i Curva Sud. Men i just Curva Sud står ju "Roma-klacken" och jag tyckte det skulle bli skönt att få stå i en klack igen. Men den som trivdes mest var nog Malin, hon såg ut att trivas som fisken i vattnet mitt bland alla huliganer! Vi lyckades i alla fall med konststycket att välja helt rätt platser skulle det visa sig. Vi hamnade nämligen bredvid en äldre dam som hade en kasse (ja, en kasse) med godis med sig in som hon mer än gärna delade med sig av! =) 

Matchen slutade i alla fall 2-2 efter att Roma ännu en gång tappat ledningen, denna gång en 2-0 ledning. Tredje gången dom tappar ledningen på dom fyra senaste matcherna! Tror snart att Jag & Helmer får knyta på oss skorna och sätta på oss hårdhandskarna och styra upp det där!

I veckan som kommer blir det bara lugnt. Mina roomies har väl massa plugg antar jag, och jag ska försöka hålla i och fortsätta springa så man blir värd att ta sig nån öl till helgen, för då får vi nämligen finbesök. Den vi får äran att besökas av är självaste *trumvirvel* Vici, så då blir det full fart! :)

Grazie Capitano, 600 matcher! Imponerande.

Curva Sud

Låt inte leendet lura er, bakom det döljer sig en livsfarlig huligan ;)


Arrivederci!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar