söndag 20 februari 2011

När katten är borta dansar Vesslan på bordet!

Som ni kanske läst i Malin's blogg så har hon och Helmer varit i Genoa i helgen. Jag stannade hemma och hade "FF" och tänkte passa på att "jobba" lite. 

När jag vaknade hade dom redan åkt så jag gick upp och tog en klassisk lördagsfrukost, en macka och en öl. Planerna för dagen var att kolla på lite trav & fotboll sen utgång!

Det började med att jag ringde upp Johan Lyttbacka på skype för att snacka lite V75, skönt och bolla lite travideér med någon! Vi satt och snackade lite skit och drack lite öl, precis som vi brukar göra när vi är på hemmaplan, bara att tacka skype för att dom lindrar hemlängtan åt en. Efter varje timme som gick vaknade flera polare upp och loggade in på skype, och våran konversation vart bara större och större och vi fick till en riktigt skypefest!

Mitt i förfesten plingade det dock på dörren! Typiskt tänkte jag, SJÄLVKLART ska det plinga när jag är ensam här. Jag gick och öppnade dörren till lägenheten men ingen var där. Samtidigt plingade det en gång till och då fattade jag att det var porttelefonen. Jag gick in och lyfte telefonen och en italiensk ramsa var det som mötte mig. Jag tryckte på knappen och släppte in han, men det plingade igen så nu gick jag ner och kollade vad det var frågan om! Ingen där då heller så det var bara att återgå till förfestandet, jäkla busplingare! 

Travet rullade på, fotbollen började, och samtidigt som en trevlig telefon konferens pågick så glömde man av tiden och utgången uteblev. Tack vare skype och mina vänner hemma i sverige vart det en trevlig "Hemmafest" :)

Och på "jobbet" gick det bra idag, trots "bara" 6 rätt på travet plussade jag nästan 2000:- och på oddset plussade jag 3.500:-


Arrivederci!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar