söndag 30 januari 2011

FF!

Ja som ni ser i rubriken har jag haft "FF" här hemma då Helmer & Malin har vart iväg och byggt snögubbar i Bologna! Skämt å sido så var det tråkigt för dom att matchen blev inställd!

Själv tog man en sovmorgon fram till Lunch och dagens händelse, Prix d'Amerique! Man vill ju inte missa det, speciellt inte när vi hade en svensk favorit till dom 5 miljonerna i första pris! Nu blev det dock "bara" en andra plats för vårat svenskhopp Maharajah, en placering som gav runt 2,5 miljoner kronor, och det är ju inte illa pinkat! Vilken travnörd man är...

Efter travet tog jag mig ut på en promenad! Först till fotbollsklubben "SS Romulea" som håller till alldeles intill oss, så man vet om man ska våga sig dit någon dag och kolla om man får vara med och lira! Det vore skönt om man fick hålla igång lite. Sen gick jag vidare mot colosseum, har ju inte var där än fast vi bara bor 800 meter ifrån. Gick ett varv runt och knäppte lite kort, helt magiskt! På vägen hem inhandlade jag lite nödproviant, en kebabrulle och en öl, vad ska man göra när mina kockar är ute och reser? :)

Skylten på min & Helmers nya hemmaarena?

Colosseum by night

Mumma!

2 kommentarer:

  1. Fan nu blir man nästan lite avis när man såg din middag, ser grande ut!

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som du har det bra..så kul att läsa din blogg..följa dig på din tripp i Rom :-) fina kort bjussar du oxå på! Ha det gött och sköt om dig! Kram..<3

    SvaraRadera