torsdag 20 januari 2011

Utgång & Romderby!

Det har gått ett tag sen senast inlägget, har helt enkelt inte haft tid då vi har haft besök av en bekant till Helmer & Malin, en skön lirare med namnet Agon Kamberi. Så i tisdags när han hade anlänt gick vi ut så jag fick äta min första riktiga Italienska pizza! Den smakade nästan lika bra som pizzorna i skäve ;) Efter pizzan bestämde vi oss för att ta en och annan bärs, så vi tog oss till "Sloppy sam's"campo de' Fiori och efter det vart minnena mer och mer suddiga om man säger så! Hur som helst var det en riktigt kul kväll och vi skrapade ihop en del roliga bilder och filmer! Ni kan spana in Malins blogg i länken till höger för att se lite bilder.

Förresten så gick vi inte helt lottlösa ifrån Sloppy Sam's då vi fick reda på vart Daniele De Rossi bor!

Nastro Azzurro
                                                           
Sen har jag även hunnit med att vara på mitt första Romderby. Jag, Helmer, Malin och Agon hade repat oss efter utgången och bestämde oss för att förfesta lite här innan matchen. Sedan bar det av mot Olimpico och förväntningarna var höga men trots c.a 50.000 på läktaren så låter det bara hälften så högt som på söderstadion! Matchen slutade 2-1 till Roma efter att Fabio Arnold Simplicio fick stänka dit vinstmålet.

Curva sud
       
Agon, Jag, Helmer, Malin
                                                         

Idag blir det i alla fall lugna puckar, det gäller att ladda för helgen! Det är ändå inget vidare väder idag, bara 11 grader och det första regnet sen vi kom till Rom, 10 dagar tog det! Vi ska ut och äta en sväng med Agon som åker hem imorgon sen kommer hyresvärden och ska driva in lite hyra!

Ciao!
                                                       

1 kommentar:

  1. tidig morgon eller sen natt?
    med tanke på inläggets tid =)

    SvaraRadera