torsdag 7 april 2011

Sol i sinnet!

En hel vecka har nu passerat så det är väl dags att pausa vardagen och ge er en uppdatering på vad som hänt på sistonde!

Den här veckan väntade återigen lite besök! Redan på onsdagen anlände våra första gäster. Då kom nämligen Malin's pappa Stefan ner och hälsade på, med ett glatt sällskap av Malin's två systrar, Johanna och Sandra. Dom hade hyrt lägenheter bredvid oss, så vi blev grannar för ett par dagar. Sedan på fredagen gjorde resten av Malin's familj sällskap i form av mamma Marie, Magnus och mormor Ann-britt. Dom bodde på ett hotell alldeles i närheten.

Dagarna gick, och på schemat stod för det mesta : Shopping, sightseeing, äta god italiensk mat och kolla på fotboll. Det är väl dom fyra mest självklara grejerna man måste hinna med när man besöker Rom.

Man kan med lätthet säga att "dom hade i alla fall tur med vädret". Det var (och är fortfarande) helt fantastiskt väder och i solen kan man säkert mäta upp emot 30 grader, sommaren har kommit till Rom på allvar!

Hur som helst så var våra besökare flitiga som arbetsmyror! Trots stekande hetta och ömmande fötter så gick benen som trumpinnar runt stan. Jag tror att under dom få dagar som dom var här så hann dom med att se dubbelt så mycket av Rom än vad jag har gjort!

Själv har jag inte varit med ut på någon sightseeing än. Jag har sparar mig istället till senare besök, då troligen jag får dra sightseeing-lasset. Om nu någon vågar lita på mina vägval! Så istället, medans dom var ute på stan och spatserade, passade jag på att ta några sovmornar och lapa lite sol. Ni vet ju hur viktigt det är med ordentlig sömn och man måste ju jobba på brännan så att det syns att man vart utomlands ett tag! 

Sammanfattningsvis har det vart ännu en fantastisk helg innefattande massa sol, bärs, fotboll, kortspel och parkhäng i goda vänners lag! Jag tror och hoppas alla känner sig nöjda och jag kan då i alla fall tala för mig själv och säga att jag har haft det grymt kul! Så för er som inte vet hur man har roar sig langar jag nåra recept på välmående här nedanför!

Ta hand om er, ciao grazie!

Recept på lycka #1
-Vackert väder
-Fina vänner
-En park
-En filt
-Ett gäng bärs
-En fotboll.

Recept på lycka #2
-Fina vänner
-Ost
-Rödtjut
-En kortlek

Recept på lycka #3
-Fina vänner
-Ett biljardbord
-16 biljardbollar
-En kö
-Slutligen, ett gäng bärs

Kan det bli bättre? 

2 kommentarer:

  1. Vi hade verkligen några underbara dagar i den eviga staden. Tack för all vänlighet, kram

    SvaraRadera
  2. ja det var helt fantastiska dagar! tack för all vänlighet :D /bästa grannarna

    SvaraRadera