fredag 15 april 2011

Slutspelat!

Jahapp, då var det färdig spelat för mig! Spelade mitt sista "event" idag. 120 spelare kom till start, själv slutade jag på en 57:a plats, eller något sånt!

Jag lottades till ett perfekt bord där jag kunde styra och ställa. Enligt mig själv spelade jag kanonpoker och hade full kontroll på bordet! Men självklart splittrade dom vårat bord ganska snabbt. När jag kom till mitt nya bord spelade jag inte en hand första 30 minuterna. Jag hade svårt att hitta några tells på mina motståndare och det var svårt att hitta någon "rythm" i spelet.

Men tillslut fick jag vara med om lite action! Jag plockade äntligen upp en hand efter ha vart kall ett tag, Knekt-knekt! Blindsen låg 200/400 och ante på 50. En innan mig synar så jag slår om till 1600 för att visa att jag menar allvar. Alla foldar fram till knappen som funderar en kort stund innan han ställer in sina 7000. Killen som limpade foldade efter en stunds betänketid. Då satt man i den där sitsen igen, där man måste ta ett avgörande bestlut, om man ska spela med hjärna eller hjärta. Jag kände i hela kroppen att jag borde folda, jag kände verkligen på mig att han hade AA eller KK. Jag hade märkt att han var ganska tight. Men med tanke på att det redan är 3100 i potten innan han ställer så blev det 10.100 nu... Jag kan ingenting om pottodds men jag chansade på att han skulle ha AK,AQ,AJ eller ett sämre pocketpar vore ju ännu bättre... men självklart hade han raketerna, AA. Kanske dåligt spelat av mig, JJ är en svår hand att spela. Med facit i hand borde jag gått efter magkänslan!

Det är i alla fall fortsatt fint väder här nere! 33 grader var det idag och imorgon ska jag sola och bada tills jag ser hur huden kokar!

En bild från välkomsfesten, jag sitter där nere till vänster och pratar med Ulrik & Helga från Schweiz!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar